2017. április 15., szombat

Tamiya Tiran 5 Dioráma (első rész) by Horváth TETKÓ Attila

Egy dioráma elkészítése nálam mindig az inspirációval a környezet feltérképezésével kezdődik…
ami lehet igen hosszú folyamat is.
Az ötlettel lehet egy már elkészült dioráma (csak is inspiráció) vagy fotó, vagy saját ötlet.





Aztán jön az alap kiválasztása.. Nos, ez lesz az alap. Ragasztó szalaggal körbevettem és berajzoltam az íveket (1.kép)


Ezek után bekerültek a fő elemek a fal ,és a kövesút előbbi gipszkarton utóbbi vastag karton  (2-3.kép)



Folyamatosan pakolom be a tereptárgyakat …variálom az elhelyezésüket (4-5.kép)



Az út különböző elemei is be lettek próbálva , …és természetesen a Tiran 5 (6.kép)

 A fal festése kialakítása egy vasbeton fal kinézetét utánozza  (7.kép)

Ezután lefestettem a többi út terelő eszközt is  lassan benépesedik az út (8-9-10 .kép)




 (a csatorna kicsit élénkre let fotózva)
A talaj elkészítéséhez használt anyagok. Az alapot homok+víz+ faragasztó adja erre/ebbe kerültek bele a macska alom különböző méretű részei (11.kép)

A 12-13-14-15.képen az útjelző tábla elkészítése látható… az ilyen apróságok dobják fel a diorámát .





Készül az arab sivatagi talaj (16 .kép) faragasztó+ víz +homok   …állt. a tetejére is szórók egy kis homokot

Macska alom pórral megszórva,(17.kép).A nagyobb kövek (18.kép)A lánctalp nyom + próba beállítás (19.kép)




Úgy gondoltam készítek egy zebrát is hogy színt vigyek a fekete köves útba.
Szivaccsal vittem fel a festéket és nem ecsettel ,a kopásokat is utána, de ott már használtam 3/0-s ecsetet is .
Kialakításnál papír szalagot használtam (20.kép)

A talaj alap színe..ezekre a feladatokra szívesen használok Revell vagy Humbrol festéket úgy szintén a száraz-ecsetelésre,
illetve egy kiéget horpadt hordó is került bele a tüntetések maradványa ként .
Ha jól emlékszem pezsgős kupak fedő fóliája az alap amit egy műanyag hordóra tekertem rá minta gyanánt (21.kép)

Az út is kapott egy kis világosszürkét, ill. pórt  (22.kép).


Az út 1200-as polir papírból készült  és fa ragasztóval rögzítettem az alaphoz (23,a,b,c.kép)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése